Христос Рождається - Славімо Його!!! Такі слова лунали 9 січня 2017 в Баришівській районній лікарні та поліклініці від православної молоді Баришівського благочиння та прихожан храму с. Селище разом з настоятелем Троїцької церкви с. Пасічна священиком Іоанном Омельчуком. У ці святі дні кожна православна українська сім'я проводить святі вечори в родинних колах. "На жаль, є люди, які по стану здоров'я не можуть бути зі своїми рідними. Тому сьогодні наша велика православна сім'я принесла частинку тепла свята Різдва Христового для тих, хто його потребує найбільше" -
з такими звернувся о. іоаннн у вітальному слові до пацієнтів і медичного персоналу Баришівської районної лікарні.Цей блог присвячено новинам та подіям, що відбуваються в православних парафіях, які знаходяться в населених пунктах Баришівської об'єднаної територіальної громади
неділя, 8 січня 2017 р.
Пасічна. Вечір колядок в Троїцькій церкві
В неділю 8 січня 2017 року в день Собору Пресвятої Богородиці, з ініціативи священика Іоанна Омельчука в Троїцькій церкві с. Пасічна провели вечір колядок. Два церковні хори, один місцевий, а другий з Свято-Володимирівської церкви с. Дернівка, для вірян влаштували святковий різдвяний концерт, виконавши два десятки різноманітних колядок. Також до урочистого дійства долучилися маленькі парафіяни, які привітали присутніх у віршованій формі з Різдвом Христовим.
Баришівка. Святкування Різдва Христового
7 січня по завершенні божественної літургії в Успенський храм смт Баришівки завітав Різдвяний вертеп, який організували учні Баришівської школи ім. М. Зерова на чолі з вчителем християнської етики Ларисою Володимирівною Шабат. Христослави привітали присутніх в храмі святковими побажаннями і прославили Різдво Христове колядками. Настоятель храму протоієрей Любомир Біляк подякував учасникам "вертепу" за те, що плекають давню українську традицію, чим і підсилюють святковий настрій і пригостив колядників солодощами.
пʼятниця, 23 грудня 2016 р.
Священики Баришівського благочиння взяли участь в єпархіальних зборах
23 грудня 2016 року, в актовому залі Києво-Печерської Лаври, керуючий справами Української Православної Церкви, ректор Київської духовної академії і семінарії митрополит Бориспільський і Броварський Антоній провів чергові збори духовенства Бориспільської єпархії.
На зборах були присутні благочинні та клірики Бориспільської єпархії, керівники єпархіальних відділів і миряни.
вівторок, 20 грудня 2016 р.
Збори духовенства та загальна Сповідь
20 грудня 2016 року з благословіння високопреосвященнійшого Антонія митрополита Бориспільського і Броварського священики Баришівського благочиння зібралися в Свято-Успенській церкві смт Баришівка для проведення зборів та загальної Сповіді для духовенства. Спершу священики відслужили заупокійну літію, поминаючи вихідця з Баришівки архієпископа Астраханського Анастасія (Братановського-Романенка), адже в цьому році виповнилося 210 років з дня його блаженної кончини. (історична довідка тут)
Священики підбили підсумок діяльності парафій за 2016 рік, обговорили здобутки та проблеми парафіяльного життя, соціального служіння та роботи з молоддю. Також піднімалися питання особливостей пастирського життя. Священики обмінювалися новинами та подіями на своїх парафіях. Благочинний звернув увагу на те, щоб всі статутні документи на приходах були приведені в належний стан.
І на останок духівник Баришівського благочиння протоієрей Михаїл Макеєв провів Сповідь для духовенства.
понеділок, 19 грудня 2016 р.
День пам'яті святителя Миколая
Без сумніву, одне з найулюбленіших свят дітвори – день пам’яті святителя Миколая Чудотворця. Священики Баришівського благочиння в цей святковий день, вже традиційно, відвідують школи, садочки, дитячі будинки. Крім святкових подарунків, панотці звертаються до діток з духовним повчанням. Часом спілкування пастиря з дітками перетворюється на цікаву бесіду. І під час такої розмови учні школи чи вихованці садочків із захватом розповідають про свій невеличкий духовний досвід, коли скажемо, була вислухана їхня молитва чи відчута Божа поміч в якусь скрутну хвилину.
Дітки, як правило, радісно зустрічають священиків і, в свою чергу, вшановують пам'ять святителя Миколая віршами, піснями, повчальними сценами на тему духовності та моралі.
протоієрей Любомир Біляк роздає гостинці вихованцям Баришівського дитсадка "Золотий ключик" |
протоієрей Олександр Ярмольчик завітав в Перемозький дитсадок з подарунками від святого Миколая |
На зміну міфічному Діду Морозу в українську культурну традицію повертається постать реальної людини - святителя Миколая архієпископа Мирлікійського, котрий жив на території сучасної Туреччини в ІІІ - IV століттях. І це не чарівник, не казковий герой, а конкретна людина, яка пронесла віру через жорстоке гоніння на християн. Життя святого Миколая Чудотворця по суті є втіленням усіх євангельських чеснот. Його милосердні вчинки крізь віки надихають сучасних християн на благочестя і духовні подвиги. Святитель Миколай не лише доброчинець, що роздає подарунки, а й праведний, милосердний заступник і пастир, який і по смерті допомагає людям в земних і духовних потребах.
ієрей Іоанн Омельчук проводить урок духовності для молодших школярів |
Власне, коли священики Баришівського благочиння відвідують в день пам'яті святителя Миколая дитячі установи, вони намагаються донести до юних сердець суть життєвого подвигу цього святого. І звичайно, по традиції від імені святого дітки в цей день отримують солодощі.
неділя, 27 листопада 2016 р.
В храмах Баришівського району молилися за жертв голодомору
Священикам, напевно, як і
соціальним працівникам, найчастіше доводиться
спілкуватися з літніми людьми. Ті настоятелі храмів, які вже понад два десятки років очолюють парафії, не раз стикалися з
тими, хто пережив жахіття 1932-33 років. Часто доводилося вислуховувати моторошні
історії сповнені болю і страждань. За останні 25 років по селах Баришівського
району було зібрано понад тисячу свідчень злочинів радянської влади проти
українського селянства. Очевидців опитували вчителі і учні сільських шкіл,
бібліотекарі, місцеві аматори-краєзнавці, також до збору скорботної статистики
долучилися священики району.
Свідків тих жахливих подій залишається
дедалі менше. Очевидцям на даний час ледь не сотня років від дня народження…
«В 1996 році, коли я був
призначений в Перемогу настоятелем, - згадує протоієрей Олександр Ярмольчик, - в селі проживало більше сотні чоловік, які на
свої очі бачили всі жахіття голодовки 33-го, так тут називають голодомор, а
зараз майже нікого не залишилося.»
Протоієрей Любомир Біляк
благочинний Баришівського церковного округу, вже не перший рік виношує ідею
- встановити пам’ятний знак жертвам
голодомору в районному центрі. «В самій Баришівці померло з голоду в 1932-33
роках близько 70 чоловік, а от в районі загалом
близько 10 тисяч. Пам’ятник жертвам голодомору та репресіям безбожної
влади був би нагадуванням і засторогою для нас і прийдешніх поколінь на скільки
жорстокою може бути режим і сама людина…»
А в Лехнівці в часи голодомору
трапився такий випадок: жіночка за одяг чи рушники виміняла в когось пляшку олії
і в пазусі несла додому. Дорогою знесилена впала і олія розлилася. Інші, хто
знемагав від голоду, дізнавшись, що на дорозі пролилася олія йшли туди і їли
землю…
Настоятель Покровського храму с.
Поділля протоієрей Олександр Губенко разом з колишньою сільською бібліотекаркою
Людмилою Іванівною Прокопенко, збираючи дані для історії села, не обійшов теми
голодомору. «…В часи голодомору на кладовищі була яма, куди скидали тіла
заморених голодом кілька днів, а потім її засипали. Якось кинули туди тіло
дівчинки на ім’я Марфуша. Ввечері повз кладовище йшов чоловік і почув дитячий
плач, підійшов до ями, а там серед
трупів маленька дівчинка ридає. Він витяг її з ями і вона вижила. Невеличка на
зріст так і залишалася Марфушею і дожила до 80-ти літ. А ще одна історія, яку
переповів Іван Михайлович Орнацький мешканець села Веселинівка. Його прадід, рятуючи
від голодної смерті маленьку дочку, здолавши
різні труднощі, вивіз її за межі України і залишив там жебракувати. Батько заставив вивчити напам'ять
адресу і прізвище, щоб доня, якщо виживе, змогла повернутися назад. Маленька
Марія, так звали дівчинку, просила милостиню, доки не пристала до однієї сім’ї, а через деякий час повернулася
в рідне село.»
А настоятель церкви архистратига Михаїла, що в селі Лукаші, протоієрей Павло
Лисенко навіть фільмував (відео) свідчення тих, які пережили голодомор. Загалом в
Лукашах з голоду померло понад 700 осіб і був навіть випадок людожерства.
Церкви в Баришівському районі
почали закривати в 1931 році і перший храм, який закрили більшовики, це Баришівська
Троїцька церква. В 1932-33 роках храми по селах ще діяли, а в Селищі навіть Георгієвську
церкву розписував за їжу іконописець.
Після жнив по району почалася «заготівля» зерна.
Наділені вповноваженнями і озброєні радянською владою, місцеві і заїжджі
активісти почали ходити по хатах, вимагаючи здати державі зерно. Забирали все,
навіть квасолю, борошно, дерть, вузлики з маком, а потім і худобу і рушники. Щоб
люди не переходили з села в село, виставляли спеціальні загороджувальні загони.
Восени люди почали мерти, вмирали від голоду навіть в жнива 1933-го. Баришівська
районна газета «Прапор колективіста» жодного слова не зронила про голодомор по
селах, натомість писала, про недбальство колгоспників в яких подохли коні…»
В середині 1930-х в напівмертвих
селах почали закривати храми, перетворюючи їх на зерносховища для новоутворених
колгоспів.
Цими днями священики району
молилися за душі заморених голодом і убієнних безбожною владою. Боляче слухати
людей, які бажаючи сподобатися певним політичним групам, заперечують штучний
голод, який був впроваджений більшовицькою владою…
Підписатися на:
Дописи (Atom)