духовенство Баришівського благочиння звершує заупокійну літію |
Спочатку священики відслужили заупокійну літію, поминаючи вихідця з Баришівки архієпископа астраханського Анастасія (Братановського-Романенка) (див. нижче історичну довідку).
очолив заупокійну літію благочинний протоієрей Любомир Біляк |
Після заупокійної літії благочинний протоієрей Любомир Біляк ознайомив священиків з розпорядженнями Високопреосвященнійшого Антонія митрополита Бориспільського і Броварського щодо упорядкування новоутвореної Бориспільської єпархії.
прот. Михаїл Макеєв проводить загальну Сповідь |
Також для духовенства була проведена Сповідь, яку звершив духівник Баришівського благочиння протоієрей Михаїл Макеєв.
історична довідка
Архієпископ АНАСТАСІЙ (Братановський-Романенко Андрій Семенович)
(народився 16.10.1761, містечко Баришівка Київського полку, згодом Переяславського
повіту Полтавської губернії, тепер м. Київської обл. – упокоївся 09.12.1806, м.
Астрахань, Росія) – церковний діяч, письменник, проповідник,
архієпископ.
Син протоієрея. Освіту здобув у Переяславській духовній
семінарії. По закінченні навчання (1782) викладав словесність і латину в
Сєвській духовній семінарії. 1783 перебрався до Вологди, де архієреєм
був його дядько Іриней (Братановський). Той влаштував небожа вчителем
риторики, піїтики, історії й географії в місцевій семінарії. Від природи
скромний, зосереджений і релігійний, А. виявив схильність до чернецтва,
про що й заявив дядькові. Однак той, знаючи з досвіду труднощі
чернечого життя, відмовив у проханні, більше того, перевів родича
вчителем у віддалену Кирило-Білозерську монастирську семінарію. Але
пробув А. там недовго. Слух про його неабиякий талант проповідника досяг
С.-Петербурга. 1790 молодий викладач був викликаний митрополитом
Гавриїлом до столиці й призначений учителем красномовства в
Олександро-Невську семінарію, що мала статус вищого навчального закладу.
Там у черв. 1790 прийняв чернечий постриг. Поряд із вчителюванням
виконував обов‘язки катехізатора, потім законовчителя в кадетському
шляхетському корпусі. У верес. 1792 уведений у сан архімандрита
Зеленецького монастиря. 1793 призначений придворним проповідником. За
видатні ораторські здібності А. називали «російським Массільйоном»,
порівнюючи із знаменитим французьким проповідником. Розповідали, що
цариця Катерина ІІ, вислухавши А. у придворній церкві, запрошувала його
повторити проповідь у своєму кабінеті. Вона ж говорила про нього:
«Анастасию должно или подражать или превзойти, но ни то, ни другое
невозможно». Для своїх проповідей вибирав переважно абстрактні теми –
про безсмертя душі, божий промисел, віру, благочестя тощо, спрямовуючи
їх проти матеріалізму. В проповідях викривав крайнощі в розумовому і
моральному розвитку тодішнього суспільства, вважаючи, що вони йшли
врозріз із євангельським ученням. Особливу увагу звертав на невір‘я, яке
виявлялося в теоретичному й практичному порушенні істин християнської
релігії під впливом вчення французьких енциклопедистів. Виступав за
підкорення розуму вірі й приборкання чуттєвості. Був знавцем і
шанувальником церковних співів. 1794 обраний членом Російської академії.
1795 став настоятелем Сергієвої пустині. На вимогу імператора Павла І
склав «План для преобразования духовных училищ», за що нагороджений
алмазною панагією. З 1796 – архімандрит Московського Новоспаського
монастиря, член Св. Синоду і законовчитель кадетського корпусу. 1797
хіротонісаний на єпископа Могилівського і Мстиславського. У верес. 1801
уведений у сан архієпископа. 1805, з огляду на слабке здоров’я, попрохав
переведення на південь і був призначений архієпископом Астраханським і
Кавказьким. На цьому служінні й помер від спадкових сухот. А. була
присвячена епітафія: Друг добродетели, друг правды, пастырь стада / Он
бедным помогал и сирых был отрада. / Примерну жизнь ведя, любил
благотворить ,/ И утешителем всегда несчастным быть! / Но ах! Жестокая
смерть уже его сразила / Се Анастасия печальная могила!…
Пр.: Dе соnсіоnum de dispotinibusformandis in jusum
juventutis (Трактат о расположении проповедей). – М., 1806; Толкование
на Евангелие от Иоанна (незакінч.). Пер.: Предохранение от
неверия и нечестия, здравым расудком, совестью и опытом доказанное. –
СПб., 1794; Плач Иеремии, соч. Арнода. – СПб., 1797; Истинный Мессия или
доказательство пришествия Иисуса Христа и его Божества. – М., 1801,
1851; Опыт и совершенство, из Формея. – СПб., 1805; Исследование
свойства субботы и покоя нового завета, соч. Кондееля. Зб. промов:
Поучительные слова. – 1796–1807 (4 ч.), перевид. 1850 (1 т.). Промови:
При вступлении в должность законоучителя при кадетском корпусе – СПб.,
1792; В день рождения Екатерины ІІ. – СПб., 1792; В день Преображения
Господня. – СПб., 1792; В кавалерийский праздник св. Георгия. – СПб.,
1792; В день тезоименитсва в. кн. Елизаветы Алексеевны. – СПб., 1793; На
погребение гр. Остермановой. – СПб., 1793; При выпуске кадетов. – СПб.,
1793; В день рождения в. кн. Марии Федоровны. – СПб., 1794.; На
погребении д. т. с. И.И. Бецкого. – СПб., 1795; На погребении сен. А.А.
Нарышкина. – СПб., 1795; В день тезоименитсва в. кн. Анны Павловны. –
СПб., 1795; При выборе судей. – М., 1802; При восстановлении в
Белоруссии Могилевской губернии. – СПб., 1802. Канти: Все на свете
превратно; Коль славен наш Господь в Сионе (поклад. на музику
композитором Д.С. Бортнянським). Молебінь: Про сходження на престол
імператора Олександра І (1801). Можливо, в рукописах залишилися й інші
твори, тому що незадовго до смерті А. писав своєму другу: «Есть у меня
мои труды, но иные не выправленные, другие не оконченные, третие не
переписаны, Бог знает, приведу ли к концу недоконченные».
Літ.: Павловский, 1912. – С. 6-8; Павловский, 1914. – С. 123; Іменний Звід…, 2005. – С. 27-29; ВПЄ. – 2007. – № 1 (61). – Січ.
О. А. Білоусько.
Немає коментарів:
Дописати коментар