7 січня по завершенні божественної літургії в Успенський храм смт Баришівки завітав Різдвяний вертеп, який організували учні Баришівської школи ім. М. Зерова на чолі з вчителем християнської етики Ларисою Володимирівною Шабат. Христослави привітали присутніх в храмі святковими побажаннями і прославили Різдво Христове колядками. Настоятель храму протоієрей Любомир Біляк подякував учасникам "вертепу" за те, що плекають давню українську традицію, чим і підсилюють святковий настрій і пригостив колядників солодощами.
Цей блог присвячено новинам та подіям, що відбуваються в православних парафіях, які знаходяться в населених пунктах Баришівської об'єднаної територіальної громади
неділя, 8 січня 2017 р.
Баришівка. Святкування Різдва Христового
пʼятниця, 23 грудня 2016 р.
Священики Баришівського благочиння взяли участь в єпархіальних зборах
23 грудня 2016 року, в актовому залі Києво-Печерської Лаври, керуючий справами Української Православної Церкви, ректор Київської духовної академії і семінарії митрополит Бориспільський і Броварський Антоній провів чергові збори духовенства Бориспільської єпархії.
На зборах були присутні благочинні та клірики Бориспільської єпархії, керівники єпархіальних відділів і миряни.
вівторок, 20 грудня 2016 р.
Збори духовенства та загальна Сповідь
20 грудня 2016 року з благословіння високопреосвященнійшого Антонія митрополита Бориспільського і Броварського священики Баришівського благочиння зібралися в Свято-Успенській церкві смт Баришівка для проведення зборів та загальної Сповіді для духовенства. Спершу священики відслужили заупокійну літію, поминаючи вихідця з Баришівки архієпископа Астраханського Анастасія (Братановського-Романенка), адже в цьому році виповнилося 210 років з дня його блаженної кончини. (історична довідка тут)
Священики підбили підсумок діяльності парафій за 2016 рік, обговорили здобутки та проблеми парафіяльного життя, соціального служіння та роботи з молоддю. Також піднімалися питання особливостей пастирського життя. Священики обмінювалися новинами та подіями на своїх парафіях. Благочинний звернув увагу на те, щоб всі статутні документи на приходах були приведені в належний стан.
І на останок духівник Баришівського благочиння протоієрей Михаїл Макеєв провів Сповідь для духовенства.
понеділок, 19 грудня 2016 р.
День пам'яті святителя Миколая
Без сумніву, одне з найулюбленіших свят дітвори – день пам’яті святителя Миколая Чудотворця. Священики Баришівського благочиння в цей святковий день, вже традиційно, відвідують школи, садочки, дитячі будинки. Крім святкових подарунків, панотці звертаються до діток з духовним повчанням. Часом спілкування пастиря з дітками перетворюється на цікаву бесіду. І під час такої розмови учні школи чи вихованці садочків із захватом розповідають про свій невеличкий духовний досвід, коли скажемо, була вислухана їхня молитва чи відчута Божа поміч в якусь скрутну хвилину.
Дітки, як правило, радісно зустрічають священиків і, в свою чергу, вшановують пам'ять святителя Миколая віршами, піснями, повчальними сценами на тему духовності та моралі.
протоієрей Любомир Біляк роздає гостинці вихованцям Баришівського дитсадка "Золотий ключик" |
протоієрей Олександр Ярмольчик завітав в Перемозький дитсадок з подарунками від святого Миколая |
На зміну міфічному Діду Морозу в українську культурну традицію повертається постать реальної людини - святителя Миколая архієпископа Мирлікійського, котрий жив на території сучасної Туреччини в ІІІ - IV століттях. І це не чарівник, не казковий герой, а конкретна людина, яка пронесла віру через жорстоке гоніння на християн. Життя святого Миколая Чудотворця по суті є втіленням усіх євангельських чеснот. Його милосердні вчинки крізь віки надихають сучасних християн на благочестя і духовні подвиги. Святитель Миколай не лише доброчинець, що роздає подарунки, а й праведний, милосердний заступник і пастир, який і по смерті допомагає людям в земних і духовних потребах.
ієрей Іоанн Омельчук проводить урок духовності для молодших школярів |
Власне, коли священики Баришівського благочиння відвідують в день пам'яті святителя Миколая дитячі установи, вони намагаються донести до юних сердець суть життєвого подвигу цього святого. І звичайно, по традиції від імені святого дітки в цей день отримують солодощі.
неділя, 27 листопада 2016 р.
В храмах Баришівського району молилися за жертв голодомору
Священикам, напевно, як і
соціальним працівникам, найчастіше доводиться
спілкуватися з літніми людьми. Ті настоятелі храмів, які вже понад два десятки років очолюють парафії, не раз стикалися з
тими, хто пережив жахіття 1932-33 років. Часто доводилося вислуховувати моторошні
історії сповнені болю і страждань. За останні 25 років по селах Баришівського
району було зібрано понад тисячу свідчень злочинів радянської влади проти
українського селянства. Очевидців опитували вчителі і учні сільських шкіл,
бібліотекарі, місцеві аматори-краєзнавці, також до збору скорботної статистики
долучилися священики району.
Свідків тих жахливих подій залишається
дедалі менше. Очевидцям на даний час ледь не сотня років від дня народження…
«В 1996 році, коли я був
призначений в Перемогу настоятелем, - згадує протоієрей Олександр Ярмольчик, - в селі проживало більше сотні чоловік, які на
свої очі бачили всі жахіття голодовки 33-го, так тут називають голодомор, а
зараз майже нікого не залишилося.»
Протоієрей Любомир Біляк
благочинний Баришівського церковного округу, вже не перший рік виношує ідею
- встановити пам’ятний знак жертвам
голодомору в районному центрі. «В самій Баришівці померло з голоду в 1932-33
роках близько 70 чоловік, а от в районі загалом
близько 10 тисяч. Пам’ятник жертвам голодомору та репресіям безбожної
влади був би нагадуванням і засторогою для нас і прийдешніх поколінь на скільки
жорстокою може бути режим і сама людина…»
А в Лехнівці в часи голодомору
трапився такий випадок: жіночка за одяг чи рушники виміняла в когось пляшку олії
і в пазусі несла додому. Дорогою знесилена впала і олія розлилася. Інші, хто
знемагав від голоду, дізнавшись, що на дорозі пролилася олія йшли туди і їли
землю…
Настоятель Покровського храму с.
Поділля протоієрей Олександр Губенко разом з колишньою сільською бібліотекаркою
Людмилою Іванівною Прокопенко, збираючи дані для історії села, не обійшов теми
голодомору. «…В часи голодомору на кладовищі була яма, куди скидали тіла
заморених голодом кілька днів, а потім її засипали. Якось кинули туди тіло
дівчинки на ім’я Марфуша. Ввечері повз кладовище йшов чоловік і почув дитячий
плач, підійшов до ями, а там серед
трупів маленька дівчинка ридає. Він витяг її з ями і вона вижила. Невеличка на
зріст так і залишалася Марфушею і дожила до 80-ти літ. А ще одна історія, яку
переповів Іван Михайлович Орнацький мешканець села Веселинівка. Його прадід, рятуючи
від голодної смерті маленьку дочку, здолавши
різні труднощі, вивіз її за межі України і залишив там жебракувати. Батько заставив вивчити напам'ять
адресу і прізвище, щоб доня, якщо виживе, змогла повернутися назад. Маленька
Марія, так звали дівчинку, просила милостиню, доки не пристала до однієї сім’ї, а через деякий час повернулася
в рідне село.»
А настоятель церкви архистратига Михаїла, що в селі Лукаші, протоієрей Павло
Лисенко навіть фільмував (відео) свідчення тих, які пережили голодомор. Загалом в
Лукашах з голоду померло понад 700 осіб і був навіть випадок людожерства.
Церкви в Баришівському районі
почали закривати в 1931 році і перший храм, який закрили більшовики, це Баришівська
Троїцька церква. В 1932-33 роках храми по селах ще діяли, а в Селищі навіть Георгієвську
церкву розписував за їжу іконописець.
Після жнив по району почалася «заготівля» зерна.
Наділені вповноваженнями і озброєні радянською владою, місцеві і заїжджі
активісти почали ходити по хатах, вимагаючи здати державі зерно. Забирали все,
навіть квасолю, борошно, дерть, вузлики з маком, а потім і худобу і рушники. Щоб
люди не переходили з села в село, виставляли спеціальні загороджувальні загони.
Восени люди почали мерти, вмирали від голоду навіть в жнива 1933-го. Баришівська
районна газета «Прапор колективіста» жодного слова не зронила про голодомор по
селах, натомість писала, про недбальство колгоспників в яких подохли коні…»
В середині 1930-х в напівмертвих
селах почали закривати храми, перетворюючи їх на зерносховища для новоутворених
колгоспів.
Цими днями священики району
молилися за душі заморених голодом і убієнних безбожною владою. Боляче слухати
людей, які бажаючи сподобатися певним політичним групам, заперечують штучний
голод, який був впроваджений більшовицькою владою…
пʼятниця, 25 листопада 2016 р.
Баришівка. Вшанування жертв голодомору 1932-33 років
З благословіння Його Високопреосвященства митрополита Бориспільського і Броварського Антонія, священики Баришівського благочиння взяли участь в пам'ятному заході, присвяченому вшануванню жертв голодомору 1932-33 років. Поминання тих, хто загинув у роки сталінського терору від голодної смерті, проходило в Баришівському районному будинку культури. Благочинний Баришівського церковного округу протоієрей Любомир Біляк, протоієрей Олександр Ярмольчик - настоятель церкви Різдва Пресвятої Богородиці в с. Перемога та ієрей Іоанн Омельчук - настоятель Троїцької церкви, що в с. Пасічна, спільною молитвою пом'янули замучених голодом наших співвітчизників. На вечорі були присутні: учні середніх шкіл та їх вчителі, громадські активісти, працівники відділу культури, представники влади (детальніше на відео).
неділя, 13 листопада 2016 р.
Сезенків. Молитва за дітей-сиріт
Друга неділя місяця листопада вже традиційно стала Всеукраїнським Днем молитви
за сиріт, коли під час богослужінь у
православних храмах України підносяться
молитви про дітей - сиріт.
Ситуація дитячого сирітства в Україні стоїть дуже гостро. Говорячи про сиріт, до уваги береться доля дітей
у яких немає рідних чи близьких, або ж чиї батьки
не змогли бути з дітьми через певні
кризові ситуації нашого суспільства такі як: алкоголізм, безробіття, та
злочинність. Найплачевнішою є ситуація з дітьми-сиротами, які змушені
свої дитячі роки проводити у дитячих установах, де часто їм доводиться
переходити з одного закладу в інший. Уся ця плинність не дає дитині
відчути бодай якоїсь стабільності в житті. По закінченні часу прожитого у
державному закладі діти виходять у світ невідомий для них незнаний та чужий.
На жаль, часто
трапляється так, що роки раннього дитинства проходять і дитина втрачає надію на прихід батьків. Відчуття покинутості та болю переповнює дитину.
Відповідь на питання «чому так сталося?», «чому мене покинули?» не знайдено і
пустка заповнює серце дитини. Жити і радіти життю в такому стані є дуже важко.
Головне завдання християн по відношенню до такої ситуації сирітства
продовжувати молитися за долю дітей сиріт за об’єднання родин і за
дар відповідального батьківства. Церква дає надію, що через щирі починання такі як; турбота, підтримка, ласка та любов і
звичайно молитва за таких дітей можуть
статися зміни в їхньому житті.
У Обласному соціально-психологічно реабілітаційному центрі дитини «Сезенків» c. Cезенків Баришівського району
знаходяться 27 дітей-сиріт. Наставники-вихователі цієї
установи, які є для них
названими батьками роблять сьогодні благородну справу,
дарують дітям те
чого вони були позбавлені – материнської та батьківської любові, милосердя та піклування.
13 листопада на запрошення цієї установи та працівників Баришівської служби у справах сім’ї та молоді у
цьому центрі був відслужений молебень
за здоров’я та долю сиріт. Його звершили благочинний Баришівського
округу протоієрей Любомир Біляк та
протоієрей
Василій Степанчук. Священики провели з дітьми дружню бесіду, подарували діткам
іконки та солодощі і побажали щоб в їхній
долі було не тільки людське, а й Боже опікунство.
Софія Біляк
Підписатися на:
Дописи (Atom)